Проведена робота відділу «Центр надання адміністративних послуг» Чаплинської селищної ради протягом 2024 року
Відділ «Центр надання адміністративних послуг» Чаплинської селищної ради налагодив свою роботу в грудні 2023 року. Не зважаючи на те, що територія Чаплинської територіальної громади окупована, адміністраторами відділу відновлено доступи до деяких державних реєстрів та вони продовжують дистанційно надавати базові адміністративні послуги мешканцям громади.
Чаплинська селищна територіальна громада, попри всі складнощі, викликані тимчасовою окупацією, активно працює над відновленням і покращенням надання адміністративних послуг мешканцям громади. У березні 2024 року Чаплинська селищна рада підписала важливу угоду з громадською організацією “Українське товариство глухих” для забезпечення адміністративних послуг людям із вадами слуху. В рамках угоди передбачено цілодобовий онлайн доступ до перекладача жестової мови. За допомогою відеозв'язку особи з інвалідністю зможуть отримати послуги з перекладом на українську жестову мову в будь-який час доби, що значно полегшить їхню комунікацію з ЦНАП.
На сьогодні у відділі ЦНАП можна отримати адміністративні послуги та консультації за наступними напрямками: з питань реєстрації/зняття з реєстрації мешканців громади, подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене майно, ветеранам війни, захисту громадян під час війни та послуги місцевого значення, а також отримати консультації щодо порядку та процедури отримання адміністративних послуг з різних напрямків.
Після відновлення роботи ЦНАПу було проведено ряд важливих заходів для забезпечення доступу до основних реєстрів та систем, які є ключовими для надання послуг громадянам.
Одним із пріоритетних напрямків було відновлення доступу до Реєстру територіальної громади, який став доступним вже 25 грудня 2023 року та до Реєстру пошкодженого та зруйнованого майна. Це дало змогу обробляти численні запити громадян щодо декларування, реєстрації місця проживання, зняття з реєстрації, актуалізації даних та опрацьовувати повідомлення про пошкоджене та зруйноване майно.
Попри тимчасову окупацію та складні умови роботи, відділ “Центр надання адміністративних послуг” продовжує ефективно працювати на благо своїх мешканців. Щоденно проводиться оновлення та актуалізація даних громадян у Реєстрі територіальної громади на підставі їх звернень.
З моменту відновлення роботи адміністраторами відділу надано 317 витягів з реєстру територіальної громади, 82 особи знято з місця реєстрації, актуалізовано дані в реєстрі за зверненням 446 осіб, опрацьовано 62 повідомлення про пошкоджене майно, видано 26 різних довідок та надано відповідей на 37 запитів з різних питань.
Відділ ЦНАП налагодив плідну співпрацю з Адресно-довідковою базою даних УДМС у Херсонській області для перевірки та виправлення неточностей у даних мешканців. За цей час адміністратори відділу опрацювали 670 повідомлень у Реєстрі територіальної громади, з яких 38 було відхилено з вмотивованою відмовою. Також адміністратори опрацювали 8 повідомлень про оновлення даних, які були надіслані через портал Дія.
Також адміністраторами відділу було отримано доступи на порталі Дія для актуалізації даних військовозобов’язаного та надання послуги отримання витягу з Єдиного державного реєстру ветеранів війни через Центр надання адміністративних послуг.
Крім цього, відділ ЦНАП підключено до шерингу документів по сценарію Дія.QR та отримано статичні QR – коди для перевірки та отримання копій цифрових документів у Дії, які використовуються під час отримання адміністративних послуг.
З метою покращення взаємодії з мешканцями громади та забезпечення їх інформаційними і консультаційними послугами, відділ “Центр надання адміністративних послуг” запровадив роботу телефонної лінії для звернень громадян. Це дозволяє мешканцям отримувати консультації з питань адміністративних послуг та адресувати звернення до селищної військової адміністрації або виконавчих органів ради.
За звітний період на телефонний номер та електронну пошту ЦНАПу надійшло 292 консультаційні звернення. Основні питання стосувалися реєстрації місця проживання, отримання різних довідок, питань квартирного обліку, соціального захисту, реєстрації нерухомого майна, спадкування тощо. Працівниками відділу надаються детальні роз'яснення з усіх питань, а також вони допомагають мешканцям навіть з тими запитами, що не входять до компетенції відділу.
У разі виникнення питань, мешканці громади можуть звернутися за телефонами +380951929637, +380953518709 (будь-який месенджер) або надіславши листа на електронну адресу chap_tsnap@khoda.gov.ua.