Чаплинська державна податкова інспекція Новокаховського управління Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі інформує
Увага! Податковий борг з ЄСВ
Працівники Чаплинської державної податкової інспекції Новокаховського управління ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі занепокоєні зростанням податкового боргу по ЄСВ та вкотре закликають всіх платників не відкладати на завтра сплату сум заборгованості, які з кожним днем зростають. Також доводимо до Вашого відома, що суми недоїмки по ЄСВ не підлягають списанню. Чинним законодавством не передбачено розстрочення чи відстрочення заборгованості зі сплати ЄСВ. Хочеться звернути увагу і на те, що не залежно від того отримано платником дохід (прибуток) чи ні, платник зобов'язаний сплатити ЄСВ, при цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць (в 2019 році – 918 грн.06 коп.). Тож, до тих пір, доки фізична особа-підприємець зареєстрований в ЄДР, йому будуть нараховуватись суми ЄСВ (по 918,06 грн. щомісячно). Крім того, вкотре нагадуємо, що на сьогодні у платників податків є унікальна можливість користуватися електронним сервісом «Електронний кабінет платника податків», завдяки якому можливо своєчасно відслідковувати стан розрахунків стосовно сплати податків та заборгованості перед бюджетом.
При сплаті сум податкового боргу просимо Вас враховувати, що за порушення законодавчо встановленого терміну сплати грошового зобов’язання відповідно до ст. 126 Податкового кодексу України платник притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів – у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу. Також на суму боргу кожен день нараховується пеня (відповідно до ст. 129 ПКУ).
За порушення терміну сплати ЄСВ платник притягується до відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 20 відсотків (ч. 11 ст. 25 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування").
У разі виникнення додаткових питань, що стосуються сплати та відповідності сум заборгованості, просимо звертатися до Центру обслуговування платників Чаплинської державної податкової інспекції за адресою: вул. Паркова, 3 смт. Чаплина або за телефоном 2-25-32.
Особливості заповнення платіжних документів на сплату ЄСВ
Чаплинська державна податкова інспекція Новокаховського управління Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі повідомляє, що з 02.05.2019 вступили в дію нові небюджетні рахунки 3719, відкриті на ім’я територіальних органів ДФС України для сплати коштів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) та фінансових санкцій.
Вимоги щодо заповнення платіжних документів на сплату ЄСВ визначені Порядком заповнення документів на переказ у разі сплати податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів (далі – Порядок), затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 № 666, із змінами і доповненнями.
Згідно з п. 5 Порядку при сплаті ЄСВ поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином:
? у полі № 1 – зазначається службовий код («*»);
? у полі № 2 – друкується розділовий знак «;» та код виду сплати («101» – сплата суми ЄСВ);
? у полі № 3 – друкується розділовий знак «;» та код за ЄДРПОУ платника, який здійснює сплату;
? у полі № 4 – друкується розділовий знак «;» та роз’яснювальна інформація про призначення платежу;
? у полі № 5 – друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється;
? у полі № 6 – друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється;
? у полі № 7 – друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється.
Пунктом 15 додатка 7 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року № 22, із змінами визначено, що при заповненні реквізита «Отримувач»:
? зазначаються найменування отримувача, що відповідає найменуванню отримувача, яке заявлене в банку отримувача в картці із зразками підписів, або його скорочене найменування, яке відповідає зареєстрованому в установчих документах;
? зазначається прізвище, ім’я, по батькові отримувача, що відповідає прізвищу, імені, по батькові отримувача, яке заявлене в банку отримувача в картці із зразками підписів;
? під час сплати платежів до бюджету зазначаються найменування (повне або скорочене) відповідної установи, на ім’я якої відкрито рахунки для зарахування надходжень до державного та/або місцевих бюджетів, найменування території та код бюджетної класифікації.
Зазначений порядок розповсюджується і на платників ЄСВ.
Відповідно до частини шостої ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями для зарахування ЄСВ в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах відкриваються в установленому порядку небюджетні рахунки відповідному органу доходів і зборів.
Отже, оскільки ЄСВ не належить до доходів бюджету, то код бюджетної класифікації не вказується, а у полі «Отримувач» платіжного доручення зазначаються найменування органу ДФС та його код ЄДРПОУ.
Завітайте до фіскальних органів для проведення звірки даних щодо наявних об’єктів житлової та нежитлової нерухомості
У зв’язку з наближенням встановлених Податковим кодексом України (далі – ПКУ) термінів направлення платникам податків податкових повідомлень-рішень про сплату сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, Новокаховське управління Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі інформує, що відповідно до норм пп.266.7.3 п.266.7 ст.266 ПКУ, платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:
об'єктів житлової або нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
загальної площі об'єктів житлової або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
права на користування пільгою із сплати податку;
розміру ставки податку;
нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і напрвлаяє йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим.
Запрошуємо платників податків до Чаплинської державної податкової інспекції Новокаховського управління ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі за адресою: смт. Чаплинка, вул. Паркова, 3 або за тел. 2-25-32 для проведення звірки даних щодо наявних об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.
Терміни сплати туристичного збору податковими агентами
Чаплинська державна податкова інспекція Новокаховського управління Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі звертає увагу на терміни сплати туристичного збору податковими агентами.
Базовий податковий (звітний) період для сплати туристичного збору дорівнює календарному кварталу. Норми визначені п.п. 268.7.3 п. 268.7 ст. 268 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Відповідно до п.п. 268.7.1 п. 268.7 ст. 268 ПКУ податкові агенти сплачують туристичний збір за своїм місцезнаходженням щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк та відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця на підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.
Податкові агенти, які сплачують збір авансовими внесками, відображають у податковій декларації за звітний (податковий) квартал суми нарахованих щомісячних авансових внесків. При цьому остаточна сума збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал (з урахуванням фактично внесених авансових платежів), сплачується такими податковими агентами у строки, визначені для квартального звітного (податкового) періоду.
Податковий агент, який має підрозділ без статусу юридичної особи, що надає послуги з тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі) не за місцем реєстрації такого податкового агента, зобов’язаний зареєструвати такий підрозділ як податкового агента туристичного збору у контролюючому органі за місцезнаходженням підрозділу (п.п. 268.7.2 п. 268.7 ст. 268 ПКУ).
Помилково сплачені суми ЄСВ повертаються у визначеному законодавством порядку
Через зміну рахунків зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до ДФС надходять звернення від платників щодо можливості повернення коштів, які були помилково сплачені на старі рахунки. У зв’язку з цим надаємо роз’яснення, як мають діяти платники у разі виникнення такої ситуації.
У разі помилкової сплати сум ЄСВ на невідповідний рахунок платники мають змогу повернути кошти. Повернення помилково сплачених коштів здійснюється відповідно до Порядку зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 16.01.2016 № 6. Кошти повертаються у порядку календарної черговості та на підставі заяви платника про таке повернення.
У випадку надмірної сплати сум єдиного внеску на рахунок 3719 органом доходів і зборів здійснюється зарахування цих коштів у рахунок майбутніх платежів за тим самим рахунком, відповідно до встановленого розміру єдиного внеску та у порядку календарної черговості виникнення зобов'язань платника з цього платежу.
Повернення коштів (відповідно до п.5 Порядку) здійснюється у випадках:
1) надмірної або помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на відповідний рахунок 3719;
2) помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на невідповідний рахунок 3719;
3) помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на рахунок з обліку доходів бюджету;
4) помилкової сплати податкових зобов’язань з податків, зборів, штрафних (фінансових) санкцій та пені, передбачених Податковим кодексом України, на рахунок 3719.
Повернення коштів здійснюється на підставі заяви платника про таке повернення коштів.
У випадках, передбачених підпунктами 1, 2 та 4 пункту 5 цього Порядку, заява подається до органу доходів і зборів, на рахунок якого сплачено кошти, за формою, визначеною у додатку 1 до цього Порядку.
У випадку, передбаченому підпунктом 3 пункту 5 цього Порядку, заява подається до органу доходів і зборів за місцем обліку помилково сплачених коштів у довільній формі із зазначенням суми та напрямку повернення.
Також звертаємо увагу, що повернення помилково сплачених сум у випадках, передбачених підпунктами 3 та 4 цього Порядку, здійснюється з урахуванням положень статті 43 Податкового кодексу України та пункту 12 статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
Які документи мають знаходитися на місці здійснення торгівельної діяльності у ФОПа на загальній системі оподаткування
Відповідно до п. 177.10 Податкового кодексу України фізичні особи – підприємці зобов’язані вести Книгу обліку доходів та витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару.
При цьому, фізичні особи – підприємці застосовують реєстратори розрахункових операцій відповідно до Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського та послуг».
Статтею 7 Закону України від 02 березня 2015 року № 222-VIII «Про ліцензування видів господарської діяльності» визначено види діяльності, що підлягають ліцензуванню.
Враховуючи вищевикладене, фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування при здійсненні торгівельної діяльності зобов’язані здійснювати розрахункові операції виключно із застосуванням реєстратора розрахункових операцій.
При цьому, фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування повинні забезпечити наявність на торговому місці наступних документів:
- книги обліку доходів та витрат;
- книги обліку розрахункових операцій;
- виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
- ліцензії;
- свідоцтва платника ПДВ (у разі, якщо суб’єкт господарювання зареєстрований платником ПДВ);
- трудових угод з найманими працівниками (у разі використання найманої праці).
Чи має право ФОП - платник ЄП здійснювати види діяльності, які не зазначені в його облікових даних?
Податковим кодексом України (далі – ПКУ) визначено, що фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим главою 1 розділу XIV ПКУ, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.
Спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених ПКУ, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених главою 1 розділу ХІV ПКУ, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності. У разі якщо фізична особа - підприємець отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими ПКУ для платників податку - фізичних осіб.
Якщо платник самостійно не перейшов на загальну систему оподаткування, то реєстрацію платником єдиного податку може бути анульовано шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу відповідно до п. 299.10 ст. 299 ПКУ.
У разі виявлення фіскальним органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку першої-третьої груп вимог, встановлених для діяльності на спрощеній системі оподаткування, анулювання реєстрації платника єдиного податку проводиться за рішенням такого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. Отже, фізична особа – підприємець – платник єдиного податку не має права здійснювати в межах підприємницької діяльності такі види діяльності, які не зазначені в його облікових даних.